2014 m. liepos 2 d.

Levandomis kvepiantys namai: pilno grūdo levandiniai sausainiai

Už lango vėl ir vėl ir vėl... taip nuobodžiai pliaupia lietus... Drėgmė tiesiog smelkiasi į kaulus. Brrr... vis tikiuosi, kad staiga vakare, bežiūrint Panoramą, išgirsiu, jog LT netrukus pasieks karščio banga. Tik kažkodėl man atrodo, kad labiau bandau save raminti tokiomis mintimis, nes jaučiu, kad tos vasaros šiemet ir nebus. Arba kaip viena žinoma metereologė mėgsta sakyti Labo ryto laidoje "tipiška lietuviška vasara". Tik baisiausia, kad kiek pamenu, tokios tipiškos vasaros buvo tik mano vaikystėje, kai džiaugdavomės +17. Visai nesupykčiau, jei staiga termometro stulpelis kilstelėtų iki +30.
 
Na, o kol už lango ruduo ar pavasaris, rankos tiesiasi į orkaitę, simbolizuojančią šilumą, gardžius kvapus ir dar gardesnius kąsnelius. Pastebėjau, kad šiomis dienomis vėl dažniau vartau savo pamėgtą knygą "Kvepiantys", tad šiandieną pristatau levandinius sausainukus. Levandų kvapas kol kas nėra mano draugas, bet skonis tobulas ;)
 

O be to šie gražuoliai pagaminti iš pilno grūdo miltų, kurie dabar yra populiarumo viršūnėje. Kalbant apie gamybos procesą, man prireikė šiek tiek daugiau miltų, nei nurodyta recepte. Bet čia nieko nuostabaus, kai ore tvyro tokia drėgmė. O taip pat kepiau šiek tiek ilgėliau, bet šis faktas irgi nieko ypatingo, mat prie kiekvienos orkaitės reikia prisitaikyti.
 
Mane labiausiai nustebino, kad šiuos sausainius tiesiog kimšte kimšo mano abu mažyliai. Negalėjau patikėti tai matydama!!!
 
 
LEVANDINIAI SAUSAINIAI
120 g sviesto
60 g cukraus
1 kiaušinis
180 g pilno grūdo miltų (aš sunaudojau apie 200 g)
pusė citrinos žievelės
2 v.š. džiovintų ar šviežių levandų
 
dar šiek levandų pabarstymui
  1. Minkštą sviestą išsukite su cukrumi.
  2. Įmuškite kiaušinį, suberkite miltus ir citrinos žievelę. Viską išmaišykite.
  3. Suberkite smulkintus levandų žiedus ir užminkykite tešlą, kurią susukę į maistinę plėvelę palaikykite šaldytuve apie 1 valandą.
  4. Iškočiokite apie 3-4 mm storio lakštą ir išspauskite norimos formelės sausainukus.
  5. Kepkite 180 laipsnių orkaitėje apie 15 min.
  6. Atvėsusius sausainukus sudėkite į dėžutę, kad keletą dienų "atsipalaiduotų", o tuomet skanaukite.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą